Importanța legumelor în alimentația noastră

0
125
Importanța legumelor în alimentația noastră

Menținerea unei alimentații echilibrate este esențială pentru îmbunătățirea stării de sănătate. Legumele consumate cel mai des precum cartofii, roșiile, ceapa, sau salata iceberg nu întrunesc necesarul adecvat de vitamine.

Pentru a atinge un nivel adecvat de vitamine, minerale și alți nutrienți cheie, trebuie să consumăm o mare varietate de legume care au proprietăți ridicate.

În articolul din New York Times scris de Jane E. Brody, aceasta a afirmat că „legumele sunt încărcate cu substanțe nutritive vitale: potasiu, beta-caroten (precursorul vitaminei A), magneziu, calciu, fier, acid folic (vitamina B) și vitaminele C, E și K , precum și antioxidanți și fibre”. în articolul ei Brody a explicat că legumele furnizează substanțe nutritive excelente la „… .cost caloric minim, un atribut important într-o societate în care obezitatea scapă de sub control”.

Pentru a ne îmbunătăți starea de sănătate și a ne menține într-o condiție fizică bună este indicat să avem un program zilnic organizat în care avem incluse exerciții cardio, fitness sau de gimnastică. Echipamentele fitness precum banda de alergare sau bicicleta eliptică ne ajută la creșterea performanțelor în realizarea antrenamentelor. În plus împreună cu utilizarea unei aplicații fitness ne putem monitoriza și îmbunătății rezultatele.


Pentru a avea o alimentație echilibrată trebuie să știm cum să alegem cele mai bune legume și apoi cum să le pregătim pentru a păstra vitaminele și nutrienții.

Printre cele mai sănătoase legume accesibile se află:

Broccoli

O tulpină medie de broccoli vă poate ajuta să vă îmbunătățiți sistemul osos. Aceasta conține aproximativ 92% din vitamina K zilnică și aproximativ 85% din doza zilnică recomandată de vitamina C.

Spanacul

Acesta conține luteină și zeaxantină, doi antioxidanți care stimulează imunitatea, fiind importanți pentru o sănătate puternică a ochilor. Cercetări recente au descoperit că, printre fructele și legumele care luptă împotriva cancerului, spanacul este foarte eficient.

Ardeiul gras roșu

Ardeiul gras roșu este o sursă excelentă de vitamina A (beta-caroten), precum și vitamina C, vitamina B6 și potasiu.

Cartoful dulce

Având un conținut ridicat de beta-caroten antioxidant care susține o viziune sănătoasă, cartofii dulci pot contribui la încetinirea procesului de îmbătrânire și la reducerea riscului anumitor tipuri de cancer. Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de fibre, vitamina B6, mangan și potasiu.

Avocado

Avocado este bogat în acid oleic, care este un acid gras monoinsaturat care a fost asociat cu reducerea inflamației în organism. De asemenea, acestea vă pot ajuta să reduceți colesterolul rău până la 22% și să vă ridicați colesterolul bun până la 11%.

Kale

Acest superaliment verde intens este bogat în vitamine și minerale. Kale este încărcat cu antioxidanți puternici, cum ar fi quercetina și kaempferolul, care au efecte puternice de protecție a inimii, scăderea tensiunii arteriale, antiinflamatoare, antivirale, antidepresive și anti-canceroase.

Ceapă

Oferind quercetină chimică a plantei, s-a descoperit că ceapa combate inflamația. Aceasta conține antioxidanți și poate proteja împotriva unei largi varietăți de boli, inclusiv a cancerului.

Aceste legume sunt benefice pe atât de multe niveluri, de la potențialul de combatere a bolilor, restabilind nutrienții corpului, până la încetinirea procesului de îmbătrânire. În combinație cu efectuarea zilnică a exercițiilor fizice ne putem astfel menține organismul sănătos și o condiție fizică bună.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here